HSB Brf Räven i Örebro

I föreningen som bildades 1981 finns 71 lägenheter fördelade på 5 ettor, 22 tvåor, 22 treor och 22 fyror.
Föreningen har en Facebook-grupp HSB BRF Räven i Örebro som är en privat grupp för föreningens boende. Här kan man diskutera och grannsamverka lite snabbare med varandra.

Parkeringsmöjligheter
På Räven finns ett 40-tal parkeringsplater varav 12 i carport samt 12 i garage att hyra, separat kölista genom HSB. Alla platser har uttag för motorvärmare. Utanför på kommuns gator är det reglerat med datumparkering enligt gällande skyltar med avgift vardagar 8-18. Lördagar och Söndagar samt helgdagar är det avgiftsfritt. Ladda hem appen Flowbird. Boendeparkering (fast pris 30 dagar) på kommuns gator kan ansökas här https://www.orebro.se/bygga-bo--trafik/trafik--gator/parkering/boendeparkering.html

Förråd
Till varje lägenhet ingår ett förråd.
Alla fyror på Manillagatan 32 och 34 samt Trädgårdsgatan 25 har två förråd samt
alla lägenheter på Rudbecksgatan 43.

I föreningen finns det ett tiotal extraförråd att hyra.

Bredband TV Telefoni
Föreningen har avtal om Bredband och TV via Tele2. För att se vilket utbud vi har i vårt avtal gå in på Tele2s hemsida och skriv in postnummer och gatuadress.

Gemensamma utrymmer och lokaler
Förutom vår fina trädgård med uteplats för att umgås med möjlighet till att grilla har vi ett antal gemensamhetsutrymmern/lokaler.

Rävlyan - Övernattningsrum med toalett finns att hyra med tillgång till kök och duschar i bastun.

Föreneningslokal - Samlings/festlokal med tillhörande kök finns att hyra.

Bastu - Bastu och dusch finns att boka separat.

Tvättstugor Föreningen har tre tvättstugor som ligger i markplan på Manillagatan 32 och Trädgårdsgatan 23 samt källarplan vid Rudbecksgatan 43. Bokning sker via tvättstugelås.

Cykelrum  I föreningen finns två stora cykelrum. I cykelrummet på Manillagatan 32 finns det en kompressor för att pumpa cyklar.

Hobbyrum På Rudbecksgatan 43 finns ett hobbyrum i källaren.

Fritidsrum På Manillagatan 34 i entreplan finns ett bordtennisbord i rummet till höger som våra medlemmar får låna.

Våra gemensamhetslokaler
    Cykelpump Manillagatan 32