Gårdsmiljö

I anslutning till våra hus finns utrymme för allt från lek och spel, till en stund i solen.

Grillning

Det är förbjudet att grilla inom föreningens område.

Lekplatser

I anlsutning till hus 3 och hus 6 finns två av föreningens lekplatser med tillhörande sandlåda, rutschkana, sittplatser, mm. Lekplatserna är i jättefint skick och är regelbundet besiktigade för att uppfylla de regler och säkerhetskrav som finns. Framför hus 2 finns även en mindre lekplats med sandlåda och sittplats.

Husdjur

Hundar och katter får ej vistas lösa i trappor, i källare, på gårdsplan, trädgårdsanläggningar och föreningens grönområden. Ägaren är ansvarig för att djuren icke förorenar inom föreningens område och rastning av djuren sker med fördel i Söderkullaparkens nybyggda rastgård.

Fordon

Bilkörning inom området är förbjudet. Endast fordon med särskilt tillstånd och nödvändiga servicebilar har rätt att köra inom området. Påträffade privatbilar kommer att bötfällas.