I närheten

I direkt anslutning till föreningens fastigheter ligger livsmedelsbutiken Willys, samt ett antal mindre grönsaksbutiker och två pizzerior. Ungefär 500 m längre bort hittar vi även livsmedelsbutiken Netto och endast ett stenkast bort ligger Söderkullaskolan.

Bussförbindelser

Precis utanför hus 6 går busslinje 2 från Lindängen via Centrum och Centralen till Västra hamnen. Det skapar en god förbindelse med Malmös centrala delar, bussarna går ungefär var 8:e min.

Se Skånetrafiken för med detaljerad information, länk:

Till fots eller med cykel

Några minuters cykeltur för dig till Kulladal där man bl.a. kan spela minigolf på Kuladals Bangolf Klubb, eller till Lindängen där du kan ta del av de fina badmöjligheterna som Lindängsbadet erbjuder.

Köpcentret Emporia och Mobilia finns inom 10 - 15 minuters cykeltur eller 25 min till fots.

I anslutning till fastigheterna finns även en mindre backe som används flitigt av pulkaåkarna under vinterhalvåret.

Webbplatser

Willys