Här har vi samlat information om föreningen i koncentrerad form.

Föreningen består av 543 bostadsrätter och affärslokaler.

Fastighetsbeståndet utgörs av 5 höghus med 8 våningar samt 7 st. låghus med 3 våningar. Bostadsbeståndet är i huvudsak 3:rums lägenheter men det finns även ett antal 2:or, 4:or och 5:or. I höghusen finns det också några 1:or med pentry. Höghusen är handikappvänliga vilket gör att lägenheterna i dessa är efterfrågade. Vid uppförandet byggdes dessutom två stora underjordiska garage och ett antal parkeringsplatser i markplanet.

-
Inflyttningen påbörjades i de första fastigheterna i december 1967. På den tiden var detta den yttersta utposten mot söder. Utanför fanns det bara åkermark. Hyllie vattentorn uppfördes 1973 och Inre Ringvägen invigdes 1974.

Ökande krav på rationell fastighetsskötsel och en god arbetsmiljö ledde till att "Miljöhuset" byggdes år 1987 – Här fanns det under  flera år ett antal komposteringsmaskiner i det undre planet, därav namnet. I det övre planet finns fastighetskontoret och de anställdas personalutrymmen. Här finns även en rymlig lokal som efter bokning kan användas till fest eller möten av de boende i föreningen.

Fasadrenovering med inbyggda balkonger skedde under åren 2002-2003.