Information om månadens avi och elförbrukning

15 juni 2026

På månadens avi finns två rader för elkostnaden. Detta gör vi för att minska eftersläpningen i debiteringen och komma närmare den aktuella förbrukningsmånaden. På så sätt blir kostnaderna mer rättvisande och enklare att följa över tid.

 

Detta underlättar också vid in- och utflyttningar, eftersom avräkningen då kan göras närmare den faktiska förbrukningsperioden. Risken minskar för att kostnader hamnar på fel boende eller behöver justeras i efterhand. Målet är att skapa en mer korrekt och transparent hantering av elkostnaderna för alla medlemmar.