Felanmälan

Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i fastigheten ska du göra en felanmälan.

Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. 

Felanmäl – logga in på Mitt HSB 

Felanmäl digitalt på Mitt HSB, där kan du följa ärendet.

Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in med BankID eller lösenord. Problem att logga in? Fyll i formuläret på hsb.se/malmo/felanmalan (då kan du inte följa ärendet).

 

Akuta ärende – ring jouren

Kontakta HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1.

Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.

Om det är fara för liv, ring alltid 112.

 

Tv och bredband

Tellia är leverantör för tv och bredband via avtalet Bolina 3.0.

Läs mer om Bolina 3.0 här eller kontakta Telia på 020-20 20 70 (kom ihåg att uppge att du bor i en fastighet med Bolina 3.0).

 

Fel på hissen

Vid fel eller stopp på hiss, kontakta XXX på XXX-XX XX XX.

Mitt HSB

Mitt HSB är platsen där du får en överblick av ditt medlemskap och din bostad, samt uträttar ärende som felanmälan eller ser dina avier och utdrag ur lägenhetsregistret. Här finns även medlemsförmåner och ditt medlemsbevis. Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in med BankID eller lösenord.

Fixartjänst och IT-fixaren

Malmö stad erbjuder praktisk hjälp i hemmet för äldre och för personer med funktionsnedsättning. Tjänsten är kostnadsfri men du får själv betala arbetsmaterialet.