Om Föreningen

Lite runt föreningens historia och närområde

Brf. Loke ligger i bostadsområdet Ellstorp och med ca 5 minuters gångväg till bussknutpunkten Värnhemstorget där det är bra med bussförbindelser. Här ligger också Entré med butiker såsom Hemköp, systembolag, apotek, biograf m.m. På busstorget finns Coop och ICA m.m.
I närheten finns även en Kvarterskrog. Vid Willy:s finns ett Apotek, tobaksaffär och en Pizzabagare.

Bostadsrättsföreningen bildades när husen byggdes år 1939 och består av 54 lägenheter och tre lokaler. Lägenheterna består av 1 - 3 rum, de flesta har balkonger. Huset har även en hiss i varje trapphus med en halvtrappa upp till dörren. Huset ligger inom ett K-märkt område.

Det finns grönområden runt om och några stora parker med lekplats och en hundrastplats. Lillgården Storgården och Atleparken, där det även finns barndaghem.

Föreningens ekonomi är god. Föreningen försöker att aktivt arbeta med miljöfrågor och sedan 2009 återvinns alla sopor.

Föreningen har även infört individuell mätning av el, vatten- och värme och har kollektivt bredband.