Vid överlåtelse

Hej och välkommen till BRF Ryttmästaren!

Vi hoppas att du kommer trivas i vår förening och har du några frågor så är det bara att höra av dig! För att hjälpa dig i början så kommer här lite information till dig som ny medlem som kan vara bra att veta om överlåtelsen samt vad du ska kunna förvänta dig när du får din lägenhet:

1) Vid överlåtelse skall mäklaren boka in en tillsyn av lägenheten hos vår förvaltare. De kontrollerar skicket i lägenheten och allmänt så att allt ser bra ut. Tänk dock på att denna tillsyn är mest för föreningens skull och om du vid tillträde är missnöjd med något som inte ingår under föreningens ansvar så är det ditt ansvar att kontakta säljaren.

2) Nycklar - vid överlåtelse så skall du få: 4 lägenhetsnycklar, 4 nycklar till brevlådan, nyckel till källare/vind, samt nyckel till låskolv för bokning av tvättstugan. Om du har tur så kanske du även får en nyckel till trappdörren, men då dessa dörrar är gamla och skall bytas ut i framtiden så tillverkar vi inte fler nycklar till dessa. Om du behöver fler nycklar till din ytterdörr eller dylikt så står du själv för denna kostnad.

3) Bredband - för mer info om bredband se "Service inom BRF Ryttmästaren - Bredband". Kontrollera dock vid överlåtelsen att förra lägenhetsinnehavaren har lämnat kvar tjänstefördelaren.

4) Försäkring - föreningen betalar ett så kallat "bostadsrättstillägg" för alla medlemmar så du behöver själv inte betala detta när du beställer hemförsäkring.

5) Namnbyte brevlådor - kontakta förvaltaren när du flyttar in och be dem ändra namn på brevlåda med mera då detta inte görs per automatik.

6) Problem med avi? - Om du inte har fått din avi eller dylikt så kontakta då HSB/HSB Malmö för hjälp då de hanterar föreningens ekonomiska förvaltning.

Välkommen!

Hälsar Styrelsen