Felanmälan

Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i fastigheten ska du göra en felanmälan.

Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Därför kan vissa tjänster som du beställer via felanmälan eller jour komma att faktureras dig, detta får du information om innan vi åtgärdar något fel.

Kan jag lösa problemet på egen hand?

Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av.

Felanmäl 

Felanmälan hanteras av BP-fastighetsservice, där fastighetsskötaren nås på nummer 070-893 57 38. För att komma i kontakt med deras växel, ring 040-19 16 90 (vardagar mellan 08:00-09:00).

Akuta ärenden – ring jouren

Kontakta HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1.

Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.

Om det är fara för liv, ring alltid 112.

Tv och bredband

Telia är leverantör för tv och bredband. Läs mer om det här eller ring Telia på 90 200. 

Mitt HSB

Platsen där du gör en felanmälan samt ser dina avier och utdrag ur lägenhetsregistret. Här finns även medlemsförmåner och ditt medlemsbevis. Du har automatiskt ett användarkonto. Logga in med BankID eller lösenord.

Fixartjänst hos Malmö stad

Malmö stad erbjuder praktisk hjälp i hemmet för äldre och för personer med funktionsnedsättning. Tjänsten är kostnadsfri men du får själv betala arbetsmaterialet.