Kontakt

Det är en hel del personer som jobbar för att föreningen ska fungera på bästa sätt. Förhoppningsvis finns det du söker här på hemsidan eller i Mitt HSB. Här nedan är vanliga frågor och svar. I rullistan hittar du vem du ska kontakta när.

Vanliga frågor och svar

Hur gör jag en felanmälan?
Felanmälan hanteras av BP-fastighetsservice, där fastighetsskötaren nås på nummer 070-893 57 38. För att komma i kontakt med deras växel, ring 040-19 16 90 (vardagar mellan 08:00-09:00).

Jag behöver en ny tagg, vem kontaktar jag?
En ny tagg kostar 100 kr och hanteras av styrelsen, som nås på brf.samarbete@gmail.com.

Hur gör jag för att få en parkeringsplats?
Föreningen innehar inga parkeringsplatser. För parkering på gatan i området söks boendeparkering via Malmö stad. 

Hur bokar jag tvättid?
Tvättstugorna (2) samt torkrum (2) finns i källaren i vardera ände av fastigheten. Bokning sker med tvättkolv (max 2 per lägenhet). Boende ansvarar själv för tvättkolvarna, det går att beställa nya via förvaltningen

Får jag hyra ut min lägenhet?
Om du vill hyra ut din lägenhet i andrahand måste du ha tillstånd av föreningen. 

Avier och avgift

Var hittar jag mina avier?
Dina avier finns alltid på Mitt HSB. 
Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in med BankID eller lösenord.

Kan jag få min avi digitalt?
Ja, du kan välja e-faktura, Kivra, E-postfaktura och autogiro.
Så här enkelt får du digital avi.