Om Föreningen

BRF Sofieholm är bilfritt med stora grönområden. Består av Aktrisgatan, Dansörgatan, Regissörgatan och Lindeborg Centrum.

Flera dagis finns i närområdet. Gundskola med årskurs 1 - 9 finns med central placering på Lindeborgsområdet. Barnen behöver inte passera några vägar på sin väg till skolan.

De stora grönområdena inom föreningen och parkerna på Lindeborgsområdet ger fina möjligheter till olika typer av aktiviteter, från bollspel för de yngre till promenader och grillning för de äldre. Barnen kan leka i lugn och trygg miljö.

Cirka 10 minuters promenad finns Hyllie tågstation. Därifrån kan du ta tåget till Köpenhamn eller till Malmö central. Restiden till Köpenhamn är ca 20 minuter och till Malmö central ca 10 minuter.

På Lindeborg Centrum finns ICA-affär, blomsterbutik, apotek, gym och en pizzeria. Precis vid Lindeborgs Centrum ligger också Lindeborgsskolan med direkt anslutning till ett dagis. Sankt Mikaels kyrka ligger i direkt anslutning till torget.