Kameraövervakning

Föreningen har installerat kamerabevakning i föreningens miljöhus och garage för att motverka skadegörelse och obehörigt nyttjande

Kamerabevakningen sker i enlighet med den nya kamerabevakningslagen.
  • OM du misstänker att ett brott ägt rum, kontakta fastighetskontoret med plats och tidpunkt. Kontoret sparar sedan ned filmen och kan lämna ut det till polisen efter en polisanmälan är gjort. Du som boende får EJ titta på filmen med hänsyn till våra lagar och skydd mot andra medlemmar.
  • Ändamålet för kamerabevakningen är att förebygga skadegörelse, brott och öka boendes/personalens säkerhet.
  • Inga personuppgifter lagras tillsammans med inspelat bildmaterial.
  • Inspelat bildmaterial raderas automatiskt efter maximalt 14 dagar.
  • Inspelningsutrustningen är placerad i ett låst utrymme dit ett begränsat antal personer har tillträde.
  • Det inspelade bildmaterialet skyddas för åtkomst genom lösenord. Enbart ett fåtal personer, utsedda av styrelsen, har tillgång det inspelade materialet.

• Vid frågor kontaktas fastighetskontoret på telefon 040-133280
  • Tillsynsmyndighet är Integritetsskyddsmyndigheten sedan den nya lagen trädde i kraft https://www.imy.se/