Styrelsen

Styrelsen ansvarar för bostadsrättsföreningens övergripande strategier och mål. Det är också styrelsen som är ytterst ansvarig för föreningens fastigheter och förvaltning.

Som medlem har du alltid möjlighet till inflytande i föreningen. Har du synpunkter på hur föreningen sköts eller önskar komma med förslag är du varmt välkommen att kontakta styrelsen på kontakt@tapperheten5.se.

Som medlem kan du också lämna in en motion samt utnyttja din rösträtt vid den årliga föreningsstämman. Läs mer om detta här.

Vad gör styrelsen?

Enligt stadgarna ska styrelsen besluta om årsavgifter, upprätta underhållsplan, upprätta budget, besiktiga bostadsrättsföreningens egendom varje år samt anta nya medlemmar. Därutöver finns en mängd arbetsuppgifter som styrelsen också ansvarar för. Det handlar om att upphandla administrativa och tekniska tjänster, att bedriva olika projekt som rör exempelvis underhåll och reparationer och skötsel av utemiljön, att förvalta bostadsrättsföreningens tillgångar samt se till att redovisningen fullgörs enligt lag.

Styrelsen sammanträder vanligtvis en gång i månaden. För att kunna ta beslut kring mindre eller större frågor så jobbar styrelsen mellan mötena för att förbereda sig.

Styrelsens jobb granskas fortlöpande av revisorerna.