Felanmälan

Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i fastigheten ska du göra en felanmälan.

Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Därför kan vissa tjänster som du beställer via felanmälan eller jour komma att faktureras dig, detta får du information om innan vi åtgärdar något fel.

Kan jag lösa problemet på egen hand?

Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av.

Felanmäl – logga in på Mitt HSB 

Felanmäl digitalt på Mitt HSB, där kan du följa ärendet.

Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in med BankID eller lösenord.

Problem att logga in? Fyll i formuläret på hsb.se/malmo/felanmalan (då kan du inte följa ärendet).

Akuta ärende – ring jouren

Kontakta HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1.

Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.

Om det är fara för liv, ring alltid 112.

Tv och bredband

Telia är leverantör för tv, bredband och bredbandstelefoni via avtalet Bolina 3.0. Läs mer om Bolina 3.0 här eller ring Telia på 020-20 20 70.

Fel på hissen

Vid fel eller stopp på hiss, kontakta KONE på 0771-50 00 00.