Valberedning

Viktig information inför föreningsstämma

Kära medlemmar!

Det är vår plikt som medlemmar att få vår förening att vara den förening vi vill bo i. Ett av de stora åtaganden är att visa engagemang till exempel genom att komma på föreningsstämmorna. Det är då föreningen behandlar det gångna året och är vårt tillfälle som medlemmar att utöva inflytande på vårt boende. På mötet väljs också föreningens styrelse. För att kunna välja en bra sammansatt styrelse behöver valberedningen er hjälp att nominera kandidater till styrelse och övriga förtroendeposter. Ni känner era grannar, kanske skulle de kunna vara en kandidat? Eller du själv?

Dagens styrelse gör ett gediget och bra arbete som driver föreningen framåt. Samtidigt är det viktigt att vi ser till att den fungerar även i framtiden och att styrelsen på ett sunt och hållbart sätt kan förnyas över tid.

Det är av yttersta vikt att föreningen har en styrelse. Utan styrelse kommer föreningen inte att bestå och våra bostäder blir hyresrätter. Detta är något som vi alla vill undvika och vi alla har ansvar att bistå föreningens fortlevnad. Därför ber vi er nu att engagera er och stötta föreningen för en lovande framtid.

Med vänlig hälsning,
Brf Valbys valberedning

Nina Gren Lou Kruse
Valberedningen nås på e-postadress val.valbybrf@gmail.com.