Brf Enerbackens ordningsregler

Medlemskap i en bostadsrättsförening innebär visst ansvar. Tillsammans äger vi bostadsrättsföreningen Enerbacken. Vi har ett gemensamt ansvar för att vi alla ska trivas i föreningen. Det gör vi genom omtanke om varandra och om vår gemensamma miljö.

Här kommer några korta men viktiga ordningsregler i Brf Enerbacken:
  • Visa hänsyn till grannarna när det gäller ljud. Betongstommarna kräver emellanåt att vi borrar i dem. Gör inte detta efter kl 19.00 vardagar, kl 17.00 lördagar och inte på söndagar (röda dagar=söndag).
  • Blomlådor på balkongerna sätter vi på insidan. Säkerhetsskäl!
  • Lägenhetens källarförråd används för möbler o dyl. Kikåstippen tar emot sådant som ska slängas, utan avgift. Du kan få ett kort till återvinningscentralen på expeditionen.
  • Källargångarna ska vara fria från saker.
  • För att underlätta trappstädningen ska trappuppgångar och entréer hållas fria från privata dörrmattor och annat som försvårar trappstädningen.
  • Var aktsam om föreningens entréer, trappor, tvättstugor, miljöhus och övriga gemensamma utrymmen. Detta gäller också utemiljön, som planteringar, lekplatser etc.
  • Kontakta så fort som möjligt fastighetsskötarna om skador uppstår som måste avhjälpas.
  • Använd lägenhet, garage eller annat föreningsutrymme för avsett ändamål.
  • Entrédörrar skall hållas stängda, särskilt nattetid. Automatlåset går på kl 21.00.
  • Var sparsam med både varmt och kalltvatten.
  • Lämna inte vattenkranen öppen, även om vattnet är avstängt.
  • Respektera att det skall vara tyst mellan kl.22.00 - 07.00.
    Tappa inte badvatten, kör inte tvättmaskin, borra och banka inte. Husen är lyhörda. Under vardagarna mellan 07.30-19.00 är det ok att borra och bila. På lördagar bör inte borrning och renovering göras annat än mellan innan 10.00 och 17.00. På söndagar är det inte tillåtet att renovera överhuvudtaget.
  • Piska eller skaka inte mattor, sängkläder och liknande genom fönster eller från balkonger.
  • Det är inte tillåtet att rasta hundar och andra husdjur på lekplatser eller gräsmattor.
  • Det är inte tillåtet att hyra ut en lägenhet utan styrelsens tillstånd.
  • Använd inte trappuppgångar som upplagsplats för cyklar, kälkar, leksaker mm.
  • Det är inte tillåtet att grilla på balkongen (gäller även elgrill).
  • Grillarna ute på området skall vara intagna 1 november till 28 februari.

Tag hänsyn till varandra för större trivsel och gemenskap!