Värme, vatten, el och avgift

Värme
Våra fastigheter värms med fjärrvärme vilket är en miljövänlig och ekonomisk uppvärmningsform. Fjärrvärmen tillhandahålls av Mölndal Energi.

Felsökning samt frågor och svar, se sammanställningen från Mölndal Energi: Felsökning och instruktioner

Vi har tecknat ett trygghetsavtal med Mölndals energi för våra fjärrvärmecentraler och det gäller enligt följande;
Felanmälan görs av kunden, alltså den boende (alternativt av styrelsen). Telefonnumret är 031-86 65 40.
Mölndals energi beslutar i samråd med kunden om vilket arbete som ska utföras. Utryckning sker helgfria vardagar mellan kl 07.00 och kl 15.30. Görs anmälan före kl 12.00 görs utryckning samma dag, i annat fall nästkommande helgfria vardag. Arbetstid och material ingår i Trygghetsavtalet. 

Se avtalets ansvarsgränser i länken nedan. Ansvarsgränser

Vatten
Kallt vatten ingår i månadsavgiften.

El
Varje lägenhet har två elfentraler, en inomhus och en ute. Vid strömbortfall behöver den boende kolla säkringarna i båda elcentralerna. 

Varje lägenhet har egen elmätare och man väljer själv sin elleverantör. 
Föreningen har Grön el från Fortum. Det innebär att all den el som vi köper via Fortum kommer från förnybara källor. Detta är en del i det hållbarhetsfokus som vi har i föreningen. 

Avgift
Om ni önskar betala er avgift med autogiro kan ni skriva ut autogiro blankett fylla i den och skicka den till:

HSB Mölndal
Box 305
431 24  Mölndal