Felanmälan

Observera betalningsansvaret! Bostadsrättsinehavaren ansvarar själv för det inre underhållet i lägenheten.

 

Fel, som inte är akut fel och som ska betalas av föreningen anmäls alltid först via förvaltaren:
- Mail: styrelsen@informatorn.se

 

HSB Östergötland, vard. kl 8 - 12, 13-15:
- Tfn010-442 40 00, eller via webb: Felanmälan (även fel/åtgärd som boende ska betala)

 

Akuta Jourfel, Dygnet runt jour: 010-442 40 00:
- vattenläckor
- läckande element
- stopp i köksavlopp/toaletter/tvättställ och då vatten kommer upp ur golvbrunn

Felanmälan - Telenor (Bredband, IP-telefoni, TV)

Fel på Bredband/IP-telefoni/TV anmäls till Telenor: 020 - 222 222 eller telenor.se/kundservice

Vart faller ansvaret?

Vem ansvarar för vad i bostadsrätten? Se dokumentet nedan.