Föreningen Mjärdevi 1 i Linköping

Bostadsrätts föreningen i Mjärdevi 1 har: styrelse, valberedning, revisor och en kul-kommitté.
Medlem i föreningen är alla som äger rätt att bo här, dvs har köpt en bostadsrätt i Mjärdevi 1. Medlemmar har möjlighet att påverka boendet och gemensamma omgivning som aktiva medlemmar och som förtroendevalda i föreningen. Valberedningen tar gärna emot förslag från medlem som vill jobba i styrelsen eller andra delar av föreningen.

En föreningenstämma genomförs under året. Alla medlemmar blir kontaktade i god tid innan stämman.

Motioner till föreningsstämma lämnas i god tid till styrelsen, senast den sista februari, i brevlådan vid vicevärdsexpeditionen eller via mail till styrelsen.

Under året anordnar KUL-kommittén två städdagar i föreningen där medlemmarna träffas och snyggar till de gemensamma ytorna ute och inne. Vårstäddagen brukar anordnas den andra lördagen i maj och höststäddagen brukar genomföras den andra lördagen i september.

Som medlem finns möjlighet att låna verktyg och möbler som ägs av föreningen. Skottkärror finns i varje återvinningsrum.
Kontakta vicevärden (i god tid) om ni är i behov av att låna: högtrycksspruta, räfsor, spadar, kofot, sopkvast, krattor, yxa, häcksax, slägghammare, stege, grill. föreningen har även ett 40-tal stolar och sex stycken bord som medlemmarna kan låna.