Om BRF Mjärdevi 1

Välkommen

Välkommen till HSB:s bostadsrättsförening Mjärdevi 1. Nära eklandskapet och motionsspår och bara en halvmil från Linköpings centrum ligger Mjärdevi. På promenadavstånd finns mataffär apotek, bibliotek mm i Lambohovs centrum. Det finns gott om cykelvägar i omgivningarna och i föreningen finns flera lekplatser och promenadstråk.

Bostadsrättsföreningen Mjärdevi 1 ligger i natursköna omgivningar. Den befintliga naturen har sparats och trafiken leds in i området via ett fåtal vägar, vilket har skapat bilfria gårdar med lekplatser och gröna ytor.

Bostadområdet Lilla Mjärdevi är beläget 6 km från Linköpings centrum och närmaste grannar är stadsdelen Lambohov, Mjärdevi Science Park och Linköpings universitet. I området finns daghem och inom gångavstånd skolor, mataffär, kyrka, vårdcentral och apotek.

Bostadsrättsföreningen bildades 1989 och stod färdig för inflyttning under tiden 1 december 1991 till 1 juli 1992.

Föreningen består av 59 lägenheter, varav 7 är gruppbostad för Linköpings kommun. Daghemmet som finns i området är ett föräldrarkooperativt daghem, i en nybyggd fastighet som drivs helt fristående från bostadsrättsföreningen. Inflyttning i nya förskolan var hösten 2013.

Eklandskapet inpå knuten
    Promenadstigar
    En av flera lekplatser i området