Om Brf Ektorp

Bostadsföreningen Ektorp färdigställdes 1982/83 och är belägen i Norrköpings södra delar med ca. 10 minuters gångväg från centrum.
Området består av 125 lägenheter i varierande storlek uppförda som radhus.
De flesta är dock på 115kvm.

Föreningen förfogar över två underjordsgarage med sammanlagt 44 platser, 44 oisolerade garageplatser under tak samt ett flertal p-platser.
I föreningslokalen Grottan finns plats för sammankomster för grupper på ca 50 personer.

I områdets närhet är flera servicefunktioner inrättade. Daghem, fritidshem och grundskola finns inom gångavstånd. Vid Ektorps centrum har Lidl etablerat en butik. Där finns även tobaksaffär, restaurang/pizzeria och videobutik. Området ligger i anslutning till ett flertal busslinjer.

Som grannar har vi bostadsrättsföreningarna Kaffebacken, Engelholm och Högalund.
Dessutom ligger Ektorpshallen med fotbollsplaner i anslutning till området.