Exteriöra ombyggnader

Föreningen står för färg till bodar/uteförråd, dörrar och material om man vill göra om befintliga trallen på sin uteplats eller avskiljeplanken. Hör av dig till någon i styrelsen med frågor kring detta för mer information, samt material. Dessa åtgärder ingår i föreningens ansvar men genom att göra det själva håller vi kostadnader nere vilket gagnar oss alla i längden.

Byte av papptak på samtliga bodar påbörjas och slutfördes våren 2016.

En fråga som uppkommer ibland är:"Hur kan vi bygga ut våra uteplatser?". Tak över befintlig trall helt ok, samt ha en bröstning som är 1.20 hög, så kallad pergola. Att göra uterum ligger egentligen utanför vad vi får göra enligt gällande bygglovsföreskrifter. Allt som skall ändras i den yttre exteriören skall ske i samråd med styrelsen.