Mer information om föreningen

Föreningen förvaltar och utvecklar fastigheten Styrmansgården samt ansvarar för en god ekonomisk hushållning.

Under verksamhetsåret 2022/2023 har föreningens solceller tagits i drift och styrelsen ser redan nu en god effekt på minskad förbrukning. Styrelsen har under våren 2023 upprättat en krisplan, kommunikationsplan samt påbörjat digitala informationsbrev till medlemmarna.

Ett systematiskt brandskyddsarbete i fastigheten har utförts med kontroller och åtgärder. Ett nytt skyltprogram i fastigheten är åtgärdat samt byte av belysning vid entréer för att få mer trygghetskänsla. Under verksamhetsåret har en barnvagnsramp installerats vid ingång från Skepparegatan och parkbänken vid sandlådan har renoverats.

Föreningen har inga planerade större underhållsåtgärder inom närmsta året.