Medlem i HSB BRF Styrmansgården

Att äga gemensamt är ett sätt att samverka för att göra vardagen enklare. För de flesta innebär det en trygghet att veta vilka grannar som bor i huset. Om eller när du behöver hjälp finns det någon i närheten – du är sällan ensam om eventuella problem.

GODA GRANNAR GÖR DET TRIVSAMT ATT BO
Du och dina grannar skapar den atmosfär och boendemiljö ni vill ha tillsammans. Alla hjälps åt att hålla huset och närområdet välskött och föreningen kan ordna olika typer av aktiviteter. Gemensam vårstädning är ett trevligt tillfälle att träffa nya grannar och få jobbet gjort, likaså en studiecirkel i om hur ni sköter er bostadsrättsförening. Är du öppen och engagerad finns det många sätt att lära känna grannarna och göra boendet trivsammare.

LÄMNA IN MOTIONER TILL STYRELSEN
Du som är medlem kan lämna skriftliga motioner till styrelsen i de ärenden du vill att ni ska diskutera på årsstämman. Motionstiden hittar du i föreningens stadgar. Styrelsen behandlar sedan motionen och vid årsstämman beslutar medlemmarna om att anta, avslå eller ge styrelsen i uppdrag att utreda ärendet. Du har också rätt att ställa direkta frågor till styrelsen vid årsstämman.