Trivsel i Safiren

Detta dokument är framtaget som ett komplement till föreningens stadgar som också finns i lägenhetspärmen och i menyn till vänster under "Om föreningen"

1. Som bostadsrättshavare är man aktsam om och vårdar väl både egna bostaden och föreningens egendom i övrigt. Enligt stadgarna är alla skyldiga att följa de föreskrifter som föreningen utfärdar. Detta gäller även familjen, gäster och eventuella hyresgäster.
  2. Hushållssopor lämnas väl förseglade i sopmoloker mellan hus 2 och 3 låt de inte stå i trapphusen. Utrymme för källsortering finns i garageplan under hus 1.
  3. Observera att det råder parkeringsförbud på gården, då framkomlighet måste säkras för utryckningsfordon.
  4. Portarna ska hållas stängda för att minska inbrottsrisken.
  5. Cyklar, barnvagnar, entrémattor och dylikt får ej förvaras i trapphusen (brandskyddsföreskrifter).
  6. Grillning med elgrill är tillåten på balkonger och uteplatser, men aldrig med kol- eller gasolgrill.
  7. För allas trivsel är det inte tillåtet att röka i husens gemensamma utrymmen eller att slänga fimpar på föreningens mark.
  8. Utan era grannars medgivande bör man undvika att spika, borra, spela instrument eller musik på hög volym mellan kl 22-07. Tänk på att vissa aktiviteter kan vara störande även under dagtid
  9. Självklart skakas det inte mattor eller dylikt på balkongen, då det skräpar ner grannens balkong.
  10. Infästning i fasad, balkongräcke eller på föreningens mark får ej ske utan styrelsens medgivande.
  11. Om vindskydd monteras måste det vara av vitt tyg, det får inte vara högre än "perforerande plåten" runt balkongen, inga högre vindskydd tillåts.
  12. Djur och människor ska trivas tillsammans. Tänk på att människor kan ha djurskräck och allergier. Ingen ska behöva besväras av dålig lukt eller oljud.

Felanmälningar görs till HSB kundcenter tel 08-608 68 00, mail: info.sodertorn@hsb.se eller i portalen mina sidor inloggning HSB - Logga in

Var rädd om barn som leker utomhus. Tänk på att köra bil och andra motorfordon med omtanke – kör försiktigt och långsamt.

Det är inte tillåtet att köra bil på gångvägarna från parkeringen till Vikingavägen och Gamlegårdsvägen.

Styrelsen i HSB Brf Safiren