Andrahandsuthyrning

Uthyrning i andrahand måste alltid godkännas av BRF Botkyrkas styrelse.

Gilltiga skäl till uthyrning i andra hand kan vara att bland annat att provbo med sambo, medicinska skäl eller studier på annan ort. Styrelen kan komma att kräva intyg som styrker anleldning till uthyrningen. Tillståd ges mellan 6-12 månader åt gången. Kom ihåg att du som medlem i föreningen är ytterst ansvarig för dina förpliktelser i förning och att eventuella hyresgäster följer dom stadgar och policys föreningen sätter upp.

Eventuell parkeringsplats/garage sägs upp vid godkännande av uthyrningen och behöver sökas igen efter uthyrningsperioden upphör med förtur.

För att ansöka om att hyra ut i andra hand så kontaktas Storholmen via brev på BRF Botkyrka, C/O Storholmen Förvaltning 687, Box 556012, 102 17 Stockholm eller via mejl info@storholmen.se.