Uteplatser

Detta är till Dig som har valt att köpa en lägenhet med uteplats i Brf Botkyrka!

Det innebär ett ansvar att sköta denna uteplats. Föreningen står för gräsklippning utanför den stenbelagda uteplatsen om inget står i vägen. Att hålla stenarna rena från ogräs ligger på den boende. Det är inte tillåtet att annektera utrymmet utanför dessa stenar.

Styrelsen har fått förfrågningar om ändringar om ev plattor, trätrall, inhängningar m m men när uteplatserna en gång gjordes beslutades att dessa skulle se ut som de gör och vara enhetliga och eventuella växter ska vara i krukor och stå på plattorna inte utanför. Anledningen är att många har vilda idéer om planteringar och sedan sker ändringar i boendet, försäljning etc och då förfaller utrymmena och tillfaller föreningen att reda upp till en kostnad för samtliga.

Om du har några frågor kontakta styrelsen.