Våra trivselregler

Störningar
Alla medlemmar och hyresgäster är skyldiga att visa hänsyn och inte störa grannar med ljud, otrevligt bemötande eller hot. Ljudmässig hänsyn gäller givetvis hela dygnet, men är särskilt viktig att beakta 22.00-07.00. Borra eller utför inte andra byggarbeten efter kl 20:00.

Informera gärna dina grannar i god tid före aktiviteter som kan störa, det kan gälla reparationsarbeten, fest i lägenheten eller på gården.

Föreningen är ansluten till Svenska Störningsjouren. Vid störningar eller andra problem inom fastigheten där du behöver komma i kontakt med Störningsjouren, tel: 08-568 214 00
sön-tor 20.00-03.00
fre-lör 20.00-04.00

Husdjur
Har man husdjur skall man se till att dessa inte stör eller förorenar.
De får inte rastas i området. Plocka upp djurens spillning.
Hundar får inte vistas lösa i området.
Husdjur får inte utgöra sanitär olägenhet.

Balkong och fönster
Blomlådor skall placeras på balkongräckets insida.
Grillning på balkong är inte tillåten.
Piskning eller skakning av mattor på balkong eller från fönster är inte tillåtet.
Det är inte tillåtet att mata fåglar från fönster eller balkong.
Det är inte tillåtet att borra i väggar, betongplatta eller balkongens konstruktion. Ev ommålning av väggar får ej ske utan att först fått OK från styrelsen.

Paraboler etc
Vår förening har beslutat att paraboler, flaggor etc inte får monteras på utvändig fasad eller balkongräcke.

Entréer, trapphus och gemensamma utrymmen
Cyklar, barnvagnar eller andra privata tillhörigheter får inte ställas vid entréer, i trapphus eller andra gemensamma utrymmen. Det är ur brandskyddssynpunkt och även av skötselmässiga skäl viktigt att denna regel följs.

Rökförbud
Föreningen har rökförbud i samtliga invändiga gemensamma utrymmen, vid entréer samt lekplatser.

Tvättstugorna
Golvytor och maskiner skall lämnas väl rengjorda. Rengöra tvättmedelsfack och filter till torktumlare.
Tvättstugorna kan bokas via internet, för inloggningsuppgifter var god kontakta fastighetsskötaren. Inloggning och bokning sker på Tvättstuga.