Felanmälan

 Stopp i tvättmaskiner, portar som inte går i lås, trasig belysning och andra fel i föreningens gemensamma utrymmen skall felanmälas. Även fel och reklamationer gällande fönster, fönsterdörrar, persienner, balkonginglasningar och radiatorer mm anmäler du till Anders.

För anmälningar av andra fel i lägenhet är det innehavaren av lägenheten som behöver göra felanmälan. Hjälp från fastighetsskötaren eller Securitas kan här medföra en kostnad för innehavaren.

Kontakt: 070-483 76 69, fs@hsbtrangsund.se, fastighetsskötarkontoret på Tornslingan 33.

Öppettider: 07.00-16.00.

Vid akuta fel utanför öppettid ring Securitas Jourmontör Tel: 08-657 64 70.

OBS! Huvudsäkring i elcentralskåp i källargång/våningsplan (höghusen) kan bytas av alla boende, egna lägenhetsnycklar passar.

Utryckning ifrån Securitas

Om strömmen har gått i din lägenhet så kan det bero på att en säkring har gått eller att jordfelsbrytaren har slagit ifrån. Titta först om du kan se så att det lyser hos grannarna eller i trapphuset. Om det lyser är problemet bara hemma hos dig. Börja då med att kolla i din elcentral som finns i hallen. Det är lätt att se vilken säkring som har gått då den hamnar i off-läge. Skulle jordfelsbrytaren löst ut så får du testa säkring för säkring. 

Vi ber dig observera att alla elinstallationer i din lägenhet är ditt ansvar. Kallar du ut jouren från Securitas på grund av ett elfel i din lägenhet så är det du som är betalningsansvarig. Är du osäker var felet finns kontakta någon i styrelsen innan du ringer Securitas. Dagtid kontaktar du fastighetstekniker Anders.