Passer- och bokningssystemet - Aptus

● Porttelefonerna är aktiva mån-sön 07-22. Efter det fungerar inte uppringningsfunktionen.

● Med Aptusbricka kommer samtliga medlemmar in i sin egen port, samt alla allmänna utrymmen såsom gavlar, bakdörrar, miljöhus, Tsl 44 etc.

● De fysiska nycklarna finns kvar för en del förråds- och källardörrar.

● Bokningar görs med fördel på http://boka.hsbtrangsund.se om man inte vill gå ner till bokningspanelerna. Det finns en app också, Aptus Home (nyckelhål på röd botten). Den hämtas där appar finns. Det är inte världens smartaste app, men testa den gärna. I pdf nedan ser du hur du loggar in första gången. I stället för app kan man ha en länk till bokningssidan på mobilens startskärm, enklare. 

● Samtliga medlemmar har nu tillgång till muttern vardagar 07-21.

Synpunkter, frågor, åsikter, begäran om justeringar, extra brickor etc: Maila: aptus@hsbtrangsund.se eller lägga en lapp i styrelsens låda på Tsl 44.

Vid felfunktion av kortläsaren/porttelefon kan du ringa till fastighetstekniker Anders Myrdal. Tel 070-483 76 69. 

Vad händer vid elavbrott?

Då kopplas ett reservbatteri på som stöd till strömförsörjningen. Om även reservbatteriet skulle sluta fungera låses portarna upp.

Om utryckningspersonal behöver komma in?

Polis, ambulans och annan utryckningspersonal har tillträde till våra fastigheter med hjälp av en särskild kod som endast polisens ledningscentral känner till och lämnar ut. Det gäller alla portar utom de från garageplan Tornslingan 14 och 24. När du ringer 112 uppge då att vi har "Blåljuskod" på våra portar.