Passersystem & Porttelefoni

Brf Hantverkaren använder passersystemet Axema Vaka för passage, porttelefoni och lokalbokning.
Manualer och videoinstruktioner finns längst ner på denna sida.

Informationsskärm i trapphus
I trapphusen sitter informationsskärmar där boendelista och aktuell information till de boende visas.
Skärmen används även för att boka t ex tvättstuga.
HSB Södra Norrland uppdaterar namnen i listan och telefonnummer för porttelefoni i samband med tillträde.

Porttelefon
Via porttelefonen kan besökare ringa upp och bli insläppta i porten.
När besökaren identifierat sig öppnar du porten genom att trycka "5" på din telefon.
Samtalet kommer från telefonnummer 026-280 50 48.

Nyckelbrickor
Till varje lägenhet hör minst tre nyckelbrickor. Dessa tillhör lägenheten och ska lämnas över vid ägarbyte.
Du behöver välja en PIN-kod första gången en nyckelbricka används. Koden används sedan vid bokning på webben. Du kan själv ändra din PIN-kod på läsaren vid porten genom att trycka på den högra runda knappen, blippa nyckelbrickan och välja "BYTA PIN-KOD" i menyn. Se video längst ner.

Behöver du hjälp?

  • Har du förlorat en nyckebricka ska den spärras. Kontakta Certego, 026-25 47 00.
    Styrelsen kan också spärra brickor vid behov.
  • Behöver du fler nyckelbrickor: Kontakta Certego, 026-25 47 00. Leg krävs vid uthämtning.
  • Ändra, lägga till eller ta bort namn i porttelefon/boendelista: Kontakta HSB Södra Norrland, 010-303 23 00
  • Ändra, lägga till eller ta bort nummer i porttelefonen: Kontakta HSB Södra Norrland, 010-303 23 00
  • Glömt pinkod till internetbokning: Kontakta HSB Södra Norrland, 010-303 23 00

Använda porttelefonen

Hur porttelefonen fungerar.

Välja PIN-kod

Hur du väljer PIN-kod på en nyckelbricka första gången.

Byta PIN-kod

Hur du byter PIN-kod på en nyckelbricka.