TV

Föreningen har avtal med Telia om kollektiv anslutning av TV och bredband via fiber.

Telia

De kollektiva tjänsterna är aktiva från 2022-01-26.

TV via Telia

TV-tjänsten som ingår i månadsavgiften/"hyran" är Telia Tv Lagom som distribueras via fiber och appen Telia Play.

TV-box, Wifi-router och "smarta hemmet"-utrustning tillhör lägenheten och ska lämnas kvar till nya innehavare vid flytt.

Nya medlemmar/boende i föreningen aktiverar bredband och TV via telia.se/aktivera, via Telias kundtjänst för kollektiva kunder som nås på via tel 020-20 20 70 eller genom Telias butiker.

Vid utflytt är det viktigt att avaktivera sina tjänster via kundtjänsten för att undvika onödig debitering och så att den nya innehavaren kan aktivera sina tjänster.

Medlemmar/boende kan köpa ännu snabbare bredband och ytterligare TV-paket till rabatterade priser vid aktiveringen eller senare via "Mitt Telia".

Se nedan för aktiveringsinstruktion samt prislista på på "uppköp".

Mer info om tjänsterna finns hos Telia och via Mitt Telia när du har aktiverat tjänsterna.

Support och felanmälan via Telias SupportwebbMitt Telia eller via kundtjänst för kollektiva kunder på tel 020-20 20 70.

Angående TV-uttagen för "kabel-TV"

Kabel-TV-nätet hålls aktivt även om Telias utbud endast är tillgängligt via fiber och app.
Detta som backup och för att underlätta för de som vill ha en extra TV bara med SVT och TV4 eller för ett "sommarstugeabonnemang" via Boxer.

Medlemmarna får alltså inte montera bort uttag eller på annat sätt påverka kabel-tv-nätet i lägenheterna.

I kabel-TV-nätet vidaresänds det digitala marknätets signaler (DVB-T) med SVT1, SVT2 och TV4 som fria kanaler. Även Boxers utbud finns att tillgå om du har eget abonnemang för det. Muxarna i vårt nät har andra frekvenser som passar bättre i ett kabel-TV-nät, så om du använder samma box i vårt nät och t ex sommarstugan/husvagnen så behöver du göra en ny kanalsökning när boxen flyttas.

Telia har inget med kabel-TV-nätet och dess innehåll att göra.

Kabel-TV-nätet underhålls ej under jourtid då det bara är ett komplement till Telia-tjänsterna.
Felanmälan på kabel-TV-nätet kan skickas via HSB som vidarebefordrar till styrelsen för beställning av åtgärd vid behov.