Gårdsfest 2018

Säkringens 40-årsjubileum uppmärksammades med en gårdsfest.

Dagen inledes med ansiktsmålning för alla barn och de vuxna fick börja med en tipspromenad.

Två av våra medlemmar, Ivan och Sanfrid stod för den första delen av Musikunderhållningen med dragspel och gitarr. Mycket uppskattat.

När alla gått tipspromenaden var det dags för förtäring. Det rådde grillförbud denna dag så förtäringen fick ändras i sista stund. Vi hade planerat för massor av hamburgare och korv, men tyvärr blev det inte så.

Senare blev det mer musikunderhållning av Kjelvis (Kjell Olsson och Billy Norberg). Även det mycket uppskattat.

Vi hade även en sittande frågetävling. Det handlade om fåglar. Alla som lämnat in frågesvar från båda tipsen vann och kunde välja vinst från vinstbordet.

I musikpausen ledde vår vice ordförande Lars-Erik Källström en SALUT för att Säkringen firar 40 år. Saluten gjordes med hjälp av att alla blåste upp varsin påse och smällde den på ett givet kommando. Det blev en rejäl smäll. Grattis till vår förening, 40 år 2018.