Mäklarinformation

Föreningen har genomfört ett antal större renoveringar/reparationer.

Stambytt 2009 och i samband med det kaklades samtliga badrum om.

Nyisolerat på vindarna,

Nya 3-glasfönster installerat 2017-2018.

Nyrenoverade gårdar, med plattsättning och nya buskar och blommor och ny belysning. Ventilationen genomgången i alla lägenheter.

Bergvärme ny installerad och startad feb 2021, bör generera ca 40% lägre värmekostnader.

Samtliga åtgärder ovan är betalt kontant och inga nya lån har tagits.

Beträffande framtida åtgärder skall vi göra omfattande renoveringar av loftgångar, nya räcken mm samt gamla betongskador skall åtgärdas. Bygglov finns för breddning av balkongerna.

Styrelsen arbetar aktivt med omförhandlingar av föreningens lån.

Förening har stora grönytor och på den övre delen har satt ut grillar och möbler som alla får använda. Man kan även grilla på den nedre delen, terassen.

Tre nya lägenheter i f.d verkstadslokaler byggdes och såldes som bostadsrätter under 2022.

Förening äger 5 st hyreslägenheter, den senaste såldes i april 2023. De 5 lägenheterna är en dold tillgång på ca 15 miljoner.