Välkommen till Balder

Brf Balder består av fyra bostadshus och två gårdar – Odengården och Tyrgården.
Föreningen bildades 1965 och omfattar 99 lägenheter, 15 lokaler, 24 garage och 91 parkeringsplatser.
Fastigheternas totala yta är 8 569 kvm.
Odengården, brf Balder

Läge

Brf Balder är en populär bostadrättsförening i centrala Handen. Föreningens fyra hus ligger alldeles bredvid Haninges kulturhus och Haninge centrum. Här finns pendeltåg- och busstation på ett par minuters gångväg och bredvid stationen ligger det populära friluftsområdet Rudan, med badsjö och naturreservat.

Ekonomi

Tack vare fin gemenskap och bra ekonomi stannar många medlemmar länge i föreningen.

• Enligt allabrf.se:s sammanställning 2015, är medianvärdet för föreningars lån 5 000 kr/kvm.
  • Enligt Fastighetsbyråns riktlinjer bör inte en bostadsrättsförenings skulder överstiga 6 000 kr/kvm.

Balders skulder ligger långt under denna riktlinje och minskar stadigt. Enligt årsredovisningen år 2020 var skulderna endast 1 755 kr/kvm.

Tack alla oss Balder-medlemmar!

Det är vi som tillsammans med våra duktiga förvaltare från HSB ser till att hålla nere våra kostnader och skulder.

Situationsplan
    brf Balder - situationsplan.jpg