Ekhammars Veteraner

Ekhammars Veteraner är en Pensionärsförening för de boende i brf. Ekhammar. Föreningen har till ändamål att främja fritidsverksamhet och sociala kontakter bland
bostadsrättsföreningen Ekhammars pensionärer samt stärka gemenskapen i området.
Medlemskap i föreningen beviljas den som är boende i bostadsrättsföreningen Ekhammar
och som genom ålder, förtida uttag eller sjukdom är pensionerad, eller är långtidssjukskriven.
Medlem kan också den vara som ännu inte är pensionär, men som år make/maka eller
person i parförhållande till medlem.

Ekhammars Veteraner startade 1994.

Idag är vi 30 medlemmar och vi träffas den första tisdagen i månaden i kvarterslokalen på Mullbärsstigen 35.

Våra träffar

På våra träffar serveras kaffe med kaka och varierande efter årstid något annat gott

som en tex.en vårtallrik. På december träffen blir det något jullikt.

Allt till självkostnadspris.

Aktiviteter

Vi försöker att ha någon aktivitet i samband med träffen, något som ni medlemmar har önskat. Som exempel har vi haft information av Kommunens förebyggande enhet Polisen, Föredrag om våran hmbygd och hur mobiltelefonen fungerar.

Musikalisk underhållning har vi också.

Utflykter

Det har också önskats utflykter.

De närliggande gör vi tillsammans med pendeltåget men vi gör längre resor med hyrd buss.

Lotteri

Vi har även ett lotteri med användbara vinster.

Under sommarhalvåret spelas det Boule på boulplan bakom mullbärsstigens tvättstuga.

Vardagsmotion

Det finns även möjlighet att deltaga i lättare gymnastik i kvarterslokalen.

Handarbete

Dessutom har vi en grupp som handarbetar.

Information

Anslag kommer att sättas upp på anslagstavlorna i trapphusen när det är dags för träff.

Det finns plats för fler medlemmar så hjärtligt välkommna att vara med !

Styrelsen består av 6 personer.

Ordförande Marianne Eriksson  mareri581@gmail.com tel.073 0532391

Vice ordförande Björn Hägerström bjorn.fliza@gmail.com tel.076 1082313