Föreningens gemensamma tvättstugor

Bara föreningens medlemmar som är boende i föreningen får tvätta i de gemensamma tvättstugorna och endast egen tvätt för eget behov.

Tvättstugan är tillgänglig alla dagar mellan kl 7:00 och 23:00.

För allas trivsel, följ ordningsreglerna

Du måste alltid boka din tvättid i förväg på tvättstugans digitala bokningstavla. För att göra bokningen, använder du den personliga bokningsbricka som du har fått och som gäller för  din lägenhet.

Man får bara boka en tvättid åt gången. Man ska först förbruka hela sitt tvättpass innan man bokar nästa.

Om man inte börjar tvätta senast en timme från tvättpassets starttid, har man förbrukat rätten till tvättpasset.

Lär dig hur maskinerna fungerar innan bu börjar tvätta. Glöm inte vassa föremål i fickorna som kan ramla ut och skada tvättmaskinen.

Om något har gått sönder, gör omedelbart en felanmälan så att underhållspersonalen kan åtgärda felet och vi kan börja tvätta igen.

Gör alltid rent efter dig när du är klar. Andra som kommer för att tvätta efter dig vill också ha en fräsch tvättstuga.

Barn får vara i tvättstugan endast tillsammans med en vuxen person

Sällskapsdjur är inte tillåtna i tvättstugorna.

Digitalt bokningssystem

Onlinebokning nås via följande länk ELS Boka Direkt (sakrafast.se)

Instruktioner finns i att ladda ner från föreningens Webbplats på internet i pdf-formatet.

Där kan du läsa hur man använder sig av onlinebokning via mobil och dator.

Användarnamn och lösenord har delats ut till boende vid installation av det digitala bokningssystemet.

Är du nyinflyttad i föreningen har du fått din bokningsbricka av säljaren av din lägenhet.

Har du problem med bokningen, kontakta HSB Områdeskontor i Kungsängen. Där kan du också beställa en ny bricka om din har blivit trasig eller borttappad. Du får en ny bricka mot betalning av aktuellt gällande kostnad.

Styrelsen i Brf Ekhammar 2024

Våra tvättstugor har nyligen fått nya maskiner
    Nya tvättmaskiner.jpg
    Städa efter dig.jpg