Bredvlåda och namntavla

I samband med in flytt kommer namn på de som står som bostadsrättsinnehavare för bostaden att sättas upp på postlåda och namntavlan på entréplan. Vår fastighetsskötsel har rondering varannan vecka, då att-göra-lista upprättas och då uppdateras behovet av nya namnskyltar så att de snarast kan bytas ut.

Om du inte vill vänta till nästa rondering eller om din sambo eller make/maka inte står som bostadsrättsinnehavare kan du på egen hand beställa tilläggsskylt till din postlåda och entréplanens skylt via HSB Kund- och medlemsservice på telefon 010-442 11 00, så att fastighetsskötaren kan sätta upp dem. Observera att tilläggsskyltarna ska följa samma standard som övriga skyltar gällande silvrig bakgrund och typsnitt.

Observera att HSB tar en avgift för denna tilläggsservice så hör dig gärna för i förväg vad den ligger på. Normalt sett har de en utkörningsavgift på runt 450 kr och sen tillkommer timpris och eventuella materialkostnader ovanpå det. Dessa kostnader läggs till på din nästkommande avi för avgiften (“hyran”). Om HSB Kund- och medlemsservice glömmer eller missar att informera dig om att de tar ut avgifter för extra skyltuppsättning har du möjlighet att kräva att de avstår från att ta ut avgiften på nästa avi, eftersom du trott att det varit en service och inte en betaltjänst med en prislapp på. 

Namnregler

På anslagstavlan i porten anges endast BRF-medlemmens namn. Även vid lägenhetsdörren är medlemsnamnet ett krav. HSB sköter namnbyte på brevlådor, anslagstavla och tidningsklykan. Vid andrahandsuthyrning kvarstår medlemmens namn både på tavlan i entrén och vid lägenhetsdörren. Hyresgästens namn kan sättas upp på dörren och brevlåda som ”c/o”.