Tvättstugan

Det finns tvättstugor i alla hus utom hus 9. De som bor i port 15 d och 15 e  ska använda tvättstugan i hus 17.

I hus 13 finns en grovtvättstuga som alla kan använda. Där får man tvätta mattor, kuddar, filtar etc.

Man får nyttja tvättstugan mellan kl 07.00 – 22.00 mån-lör. Söndagar och helgdagar 10.00 – 22.00. Tider för tvättning bokas med kolv. Du får inte inkräkta på någon annans bokade tid. Om du inte nyttjat din bokade tid inom 30 minuter så kan annan medlem nyttja tiden.

Tvättstugan är endast till för föreningens medlemmar. Var och en städar tvättstugan efter sig.

Tvättkolven ska lämnas vidare till nästa ägare av lght. Har du tappat bort din tvättkolv kan detta anmälas till styrelsen via mail som då beställer en ny som du som ägare får betala och hämta ut.