Beställning av nycklar

NYCKELBESTÄLLNING - Fastighetsnycklar märkta RAN115 beställs genom styrelsen. Kostnaden för en nyckel är 500:- per styck och faktureras den boende via kommande månadsavi. Anledningen till att kostnad för nyckel är relativt hög beror på att dessa nycklar ingår i ett spärrat system där kopiering endast kan göras efter godkännande av ansvarig i styrelsen.

Beställningen görs genom att kontakta styrelsen via mejl eller ordinarie postgång.
Beställningen ska innehålla följande uppgifter:

  • Beställarens namn och telefon
  • Adress och lägenhetsnummer (lgh nr finns på en liten skylt på utsidan av ytterdörren)
  • Var någonstans nyckeln är tänkt att användas.

Nyckelgrupper att välja på:

Nyckel tll källare och vind
Nyckel till barnvagnsrum på respektive gård
Nyckel till bom och soppelare

 

Nyckel till boendes egen lägenhet - Dessa nycklar kan vara av två slag. Antingen ingår nyckeln i RAN 115 systemet och då måste styrelsen kontaktas innan kopiering görs.
Eller så är låskolv och nyckel utbytta och därmed helt fristående (har inget med RAN115 systemet att göra). Då behöver inte styrelsen kontaktas vid kopiering av extranyckel.

 

NYCKELTAGG - Ersättnings- eller extrataggar beställs genom styrelsen. Kostnaden för en tagg är 300:- per styck och faktureras den boende via kommande månadsavi.
Beställningen görs genom att kontakta styrelsen via mejl eller ordinarie postgång.

En förlorad tagg ska alltid anmälas till styrelsen för avaktivering så att taggen inte kan användas av obehörig. Boende uppmanas vid anmälan av förlust att om möjligt uppge det nummer som finns på baksidan av varje nyckeltagg. Detta för att rätt tagg ska kunna avaktiveras.