Betala avgifter och inbetalningar

26 augusti 2018

Fr.o.m. nu så inför vi en ny rutin för påminnelser av obetalda avgifter och

garagehyror. Anledningen är att den påminnelserutin som vi haft genom

HSB med flera påminnelser och därefter inkassokrav inte har varit

tillräckligt effektiv och för långsam.

 

Om medlem eller extern hyresgäst inte reglerar avgiften/hyran på

förfallodagen så går bevakningen till inkassobolaget Alektum för bevakning.

Om fakturan inte betalts inom 10 dagar efter förfallodagen skickas ett

inkassokrav ut direkt. En extra avgift tillkommer då med 225:- som måste

betalas utöver ursprungsbeloppet.

 

Om inte skulden regleras innan inkassokravet förfallit så drivs ärendet

automatiskt vidare med ansökan om betalningsföreläggande.

 

Vi hoppas att denna förenklade och klara rutin ska reducera de obetalda

belopp som varje månad kräver onödigt arbete med påminnelser och

involvering från styrelsen.

 

Styrelsen rekommenderar samtliga, som inte redan gjort det, att anmäla

autogiro för att förenkla och säkerställa betalningar i tid.

 

Från och med den första augusti 2018 kan du som boende ansöka om

autogiro via din internetbank, istället för att skicka in en blankett. Ansökan

om autogiro ska ske via din internetbank. Har du inte möjlighet att ansluta

dig till autogiro via din internetbank kan du kontakta Kund- och

Medlemsservice på HSB för att få hjälp. För mer information se vår

hemsida.

 

Stockholm den 24 augusti 2018

 

Styrelsen

Brf Kasernberget