Passersystem

Styrelsens kontaktperson: Lollo Helgerum

Status 2021-10-19

Samtliga huvudentréportar är nu försedda med en terminal (med porttelefon) för inpassering med nyckelbricka. Info/bokningstavlor är också uppsatta i huvudentréportar och i anslutning till tvättstugorna. Utdelning av nyckelbrickor pågår, brickorna används för inpassering vid entréport och för bokning av tvättstugor och gym (till att börja med). Varje hushåll kommer erhålla fyra brickor som skall kvitteras vid mottagandet.  När systemet är i drift finns möjlighet att beställa ytterligare brickor och då kan också eventuella rättelser eller tillägg av namn och telefonnummer göras.

Preliminärt startdatum för passersystem och digitala bokningar är 1 november. Det är dock möjligt att testa att boka så fort ni får brickorna. Observera dock att för bokningar t o m 31 okt gäller nuvarande bokningssystem med bokningscylinder, papper mm.

I de tvättstugor där den nya digitala bokningstavlan sätts upp på samma ställe som den gamla bokningstavlan kommer de gamla tavlorna att tillfälligt placeras på ett bord eller en bänk i närheten t o m 31 okt. Som vi tidigare informerat om så kommer man att kunna öppna entréporten med sin plastbricka eller sin vanliga dörrnyckel.