Kontakt

All felanmälan ska alltid gå till HSB
tel. 010-442 11 00

Efter kontorstid om ditt ärende är akut ring HSB Jouren 08-657 77 22

Vid elfel kolla egna säkringar och som steg 2 kan kontakt med portombud tas för att komma in i elskåp för att kolla huvudsäkringen. Om ett ärende rings in till jouren och det bedöms som ej akut så kan bostadrättshavaren själv stå för utryckningskostnaden.

Till akuta ärenden räknas sådant som är fara för liv eller egendom och som inte kan vänta till dagen efter. Tex brusten vattenledning, eller när vattnet står och sprutar och man inte får stopp på det.



Det är viktigt att det blir statistik på alla ärenden som inkommer till Kolarängen och det enda sättet att få ut statistik är att alla går via HSB:s felanmälan. 

Ber ni fastighetsskötaren om hjälp så glöm inte att även ringa och felanmäla det som ni får hjälp med. Gäller både smått som stort.

Felanmälan fastighetsskötaren https://www.hsb.se/stockholm              

Gäller det hyresavier, medlemsskap, parkeringsavier osv så ska man gå in på sin sida på HSB. https://www.hsb.se/stockholm och anmäla direkt där vad man önskar.

Gäller det andra frågor som ni inte hittar på hemsidan och som ni funderar på eller om det gäller köplats till parkering mm så ska ni kontakta oss i styrelsen på parkering@kolarangen.se eller andra frågor på fragastyrelsen@kolarangen.se