Föreningsfakta

Hsb Brf Korsriddaren
112 84 Stockholm

En Ekonomisk förening

HSBs Brf Korsriddaren är en ekonomisk förening. En ekonomisk förening styrs av Lagen om ekonomiska föreningar, Bostadsrättslagen och andra lagar som berör en bostadsrättsförening.

Eget ansvar

Varje bostadsrättsinnehavare förvaltar och har ansvaret för skötseln av den lägenhet medlemmen disponerar i föreningen. Du har eget ansvar i att ta del av den information som finns i föreningen, ta ansvar för din del i föreningen och förvalta den väl. Du ansvar också för att informera styrelsen och fastighetsförvaltning i ärenden som har betydelse för föreningen.

Verksamhetsår

Verksamhetsåret för Brf Korsriddaren är ett kalenderår, 1 januari - 31 december.

Årsavgift

Kostnader som uppkommer i en bostadsrättsförening fördelas på all medlemmar och betalas via årsavgiften. Årsavgiften täcker:

• Skatter
  • Fastighetsskötsel
  • Drift
  • Elavtal
  • TV och bredband

Avierna kommer en gång per kvartal. Värdet lägenheten deklareras för står på den sista avi på året.

En HSB-certifierad förening.

I en HSB-certifierad bostadsrättsförening får delägare och köpare årligen konkret och tydlig information om styrelsens planerade underhåll, nyinvesteringar och månadsavgifter. Styrelsens information sträcker sig fem år framåt. Kraven är höga på underhållsplaner, prognoser och information för att få kallas HSB-certifierad bostadsrättsförening.