Inpasseringssystem & bricka

Styrelsen kan hjälpa till med byte av telefonnummer till inpasseringssystemet eller med brickor. Skriv till oss via vår kontaktformulär!

Vid byte av telefonnummer på porttelefonen

För att styrelsen ska kunna hjälpa dig, behöver vi följande information av dig.

  1. Namn
  2. lägenhetsnummer två eller tre siffriga
    Obs! Inte det fyrsiffriga nr. som hanteras av Lantmäteriet
  3. Nya telefonnumret.

Hantering vid beställning av ny bricka, borttappad- eller trasig bricka.

För att styrelsen ska kunna hjälpa dig, behöver vi följande information av dig.

  1. Lägenhetsnummer två eller tre siffriga
    Obs! Inte det fyrsiffriga nr. som hanteras av Lantmäteriet
  2. Antal brickor
  3. Telefonnummer.

Avgift: En ny bricka kostar 100 kr även om brickan har tappats bort eller gått sönder på grund av slarvig hantering. 

Obs! Vid borttappad bricka måste vi veta färg alt. nummer för att kunna spärra den.

Begränsning på antal brickor: Varje lägenhet får ha ett max antal nyckelbrickor på 8 st

Vanligaste fel i låssystemet

  • Kortläsaren är trasig vilket gör att din bricka inte kan läsas av
  • Porttelefon fungerar inte att ringa ifrån

Felanmälan av inpasseringssystemet

HSB felanmälan: 010-442 11 00 
Jouren på tel. 08-657 77 22