Fastighetsskötsel / Felanmälan

Föreningen anlitar HSB Stockholm för fastighetsskötsel.

Vår förening har ett avtal med Nicklas Storgård som fastighetsskötare, vilket innebär att han regelbundet ronderar igenom huset och ser till att lampor är hela, att ytterportar och lås är intakta osv.

Får du problem i din lägenhet bör du som boende i första hand kontakta Niclas Storgård. Han har möjlighet att utföra avloppsrensning, kranbyte och vissa mindre reparationer mot betalning.

Utöver det har Nicklas kontakter med andra hantverkare, såsom elektriker, rörmokare
och snickare.

Enligt föreningens stadgar är det du som bostadsrättshavare som ansvarar

för och bekostar underhåll samt reparationer i din egen lägenhet.
NST bygg kommer att fakturera dig enligt den ansvarsfördelning som finns mellan
dig och föreningen.

Fastighetsskötaren kontaktas per mejl eller telefon:

Nicklas Storgård

NST-Bygg 076-1963233

nstbygg@gmail.com

Föreningen har även kontakt med Hagalunds Elservice

telefon:08-83 42 30, mobil: 070-37 99 156, e-post: info@hagalundsel.se

När det gäller rörarbeten har föreningen god erfarenhet av Samsons Rör AB

telefon: 08- 522 977 00, e-post: info@samsonsror.se Eller se hemsida; https://samsonsror.se/service/rorservice/

Hissarna servas och sköts av Hissgruppen, telefon: 08-564 614 80, (jour dygnet runt 08-21 33 00) Vid fel- tag i första hand kontakt med någon i styrelsen.

Huset har gas indraget även om de flesta boende har bytt till elspis. Vill du göra förändringar kan du ta kontakt med Stockholm Gas telefon: 0771-410 100

Behöver du ny nyckel kontakta Kungsholms Lås, Kungsholmsgatan 7, telefon: 08 - 652 31 11

Vid eventuella brister när det gäller städrutiner av trapphusen vänligen meddela till styrelsen.

Huset är anslutet till Stockholm Stadsnät för bredband. Har du frågor kontakta: www.stockholmsstadsnat.se. Kundtjänst: 08-50122000  eller  e-post: kundtjanst@stosn.se