Lite nytt kring dörrar och bokningssystem.

13 februari 2020 Här kommer förhoppningsvis lite svar på olika frågor som dykt upp kring våra nya dörrar och bokningssystem

hej kära grannar,

Det har varit några turer kring våra nya dörrar och bokningssystem. såsom det kan vara i början av ett sådant här omfattande arbete. Alla har fått information kring onlinebokning och lås. En del fel har rapporterats till styrelsen som håller på att åtgärdas.

Alla ska ha fått sina sk ”taggar”. Dessa taggar kommer bli er nya nyckel till entrédörrarna. 

I den information som ni fick hemskickat så stod det att nyckel kommer tas bort från entrédörrarna den 17e februari. Detta är något styrelsen beslutat att skjuta fram lite för att försäkra oss om att allt fungerar som det ska innan det ts bort.

Alla dörrar som inte är entrédörrar kommer fortfarande ha den gamla nyckeln. Vilket är bra utifall entrédörrarna skulle sluta fungera så kommer en altid in i byggnaden.

Taggarna kommer att fungera i era entrédörrar dygnet runt, och portkoden kommer vara aktiv mellan kl 06-21.

Den 1 april kommer portkoden ändras och detta kommer informeras om närmare via medlemsbladet.
Sedan kommer nästa byte i oktober. Men som sagt, desssa byten kommer alltid informeras om via medlemsblad. Så den gamla koden kommer då sluta fungera och en får informera om det till de en gett ut koden till, tex matkörningar osv. Detta med tanke på säkerheten.

Vidare information så har det kommit in att det inte går att boka gästlägenheten så långt i förväg. detta är något som kommer åtgärdas. återkommer när det är löst. 

Sedan så håller styrelsen på att ta in offerten på omplantering av urnorna på framsidan vid annebodavägen. Så det blir fina nya planteringar inför säsongen.

Tack så mycket.

 

Vänlig hälsning/
Styrelsen BRF Liseberg