Om föreningen

Vår förening

Brf Lofoten är en bostadsrättsförening inom HSB Stockholm som bildades 1973.

Föreningen består av 8 st bostadshus med totalt 353 lägenheter fördelade på Lofotengatan och Stavangergatan. Lägenheterna varierar i storlek från ett till fyra rum. I bostadsrättsföreningen finns ett lägenhetsdaghem på Stavangergatan 54-62 samt ett fristående daghem på Lofotengatan 30. Föreningen har även ett antal uthyrda lokaler. För våra boende har vi ett antal gemensamma utrymmen.

Garage

med cirka 380 platser finns på Stavangergatan 73. Plats kan bokas via HSB-kontoret i Kista.

Bastu

Bastun är för närvarande stängd i väntan på renovering.

Cykelrum

Cykelrum finns på Lofotengatan 6, 8, 20 och 22 samt Stavangergatan 50, 54, 64, 72, och 76. Gallerförsedda cykelbås finns på Lofotengatan 6 och Stavangergatan 50.

Förråd

Ett förråd finns till varje lägenhet. Det går att hyra fler förrådsplatser via HSB kontoret i Kista.

Gästlägenheter, för boende i föreningen

Det finns två gästlägenheter, på Lofotengatan 14 och Lofotengatan 26.
Bokning sker på Onsdagsjouren (till vänster om porten Lofotengatan 16).
Öppet varje helgfri onsdag mellan kl.19.00 och 20.00.
Lägenhet kan hyras mellan 2 och 7 nätter, kostnad 350:- per natt.
Lägehet kan hyras endast av ägare till lägenhet i BRF Lofoten.
Betalning sker i samband med bokning via Swish.
Bokning kan endast ske på Onsdagsjouren.

Grovsoprum
Grovsoprummet är stängt; boende hänvisas till återvinningsstationen vid vändplanen på Stavangergatan.

Tvättstugor

Tvättstugorna finns på Lofotengatan 8 och 26 samt Stavangergatan 52, 58 och 72.

Grovtvättmaskiner finns på Lofotengatan 8 och Stavangergatan 72.

Maskinerna stängs av klockan 22. Man har  tillgång till tvättstugorna endast på den gård där man bor.