Styrelsen

Medlemmar i styrelsen från och med 2023-11-28, se nedan.

Styrelsen

Styrelsen består av fem ledamöter, en HSB-representant samt tre suppleanter och har styrelsemöte en gång i månaden. Förutom dessa möten är styrelsen uppdelad i arbetsgrupper som arbetar inom specifika områden.

Arbetsgrupper

• Mediagruppen har hand om hemsidan, information i portarna och andra lokaler samt utskick.
  • Säkerhetsgruppen har hand om bytet av tagg- och låssystem i föreningen och i samband med detta även uppdatering av tvättstugor..
  • Gruppen för juridik och boendefrågor ser över föreningens stadgar och ordningsregler.
  • Markgruppen ser över den yttre miljön och ger förslag till styrelsen.
  • Fastighetsgruppen kontrollerar och besiktigar föreningens byggnader.
  • Cykelgruppen genomför periodiska utrensningar av gamla cyklar.

Förutom detta görs även en rondering av området och husen 4 gånger per år samt en markbesiktning 2 gånger per år. Styrelsemedlemmarna turas även om att vara på onsdagsjouren.

Kontakta styrelsen för Brf Lofoten

Hantering av nycklar och taggar hanteras av Osndagsjouren.
Onsdagsjouren håller öppet i styrelselokalen på Lofotengatan 16 (till vänster om porten) helgfria onsdagar kl. 19.00 – 20.00.

Du kan nå styrelsen genom att lägga ett brev i styrelsens brevlåda Lofotengatan 16, eller maila styrelsen till info@brflofoten.se Brevet eller mailet måste innehålla ditt namn, lägenhetsnummer (tre siffror) samt kontaktuppgifter.
Du kan också ringa på styrelsetelefonen och tala in ett meddelande i ett ärende som ska hanteras av styrelsen (alltså ej HSB felanmälan).
Telefonnummer är 0793-57 29 44 och detta avlyssnas åtminstone en gång i veckan.
Vill du bli uppringd, få svar via mail eller vanligt brev?

Styrelsen består av följande ledamöter sedan 2023-11-28

Arne Lundborg