Mäklarinformation

Bredband

Ethernet uttag finns i varje lägenhet och avtal kan tecknas med Telenor/Bredbandsbolaget eller Comhem.

Kabel TV

Comhem levererar ett grundutbud till alla lägenheter (ca 10 kanaler) därutöver kan avtal tecknas med Comhem för att få tillgång till deras digitala utbud. Det finns även möjlighet att teckna avtal för bredband via Comhem.

Det finns ingen möjlighet att se analog TV. DIgitalt-tv eller digitalbox är nödvändigt.

Lägenheter med uteplats

Lägenheterna på första våningen på Örby Slottsväg 40-42 (lgh nr 223, 224, 229, 230, 235, 236, 241 och 242) har uteplats.

Dessutom har vissa lägenheter separat avtal för uteplats:

• Vibyholmsvägen 12, lgh 291
  • Vibyholmsvägen 18, lgh 102
  • Tosterövägen 17, lgh 289

Parkeringsplatser

Föreningen förfogar över 113 bilplatser och 7 MC-platser. Ansökan om plats görs via https://mitthsb.hsb.se/mitthsb/min-bostad/mina-koer/.

Bastu

I föreningen finns en gemensam bastu (Vibyholmsvägen 2-6), som medlemmarna har möjlighet att boka. Passagebricka köps av fastighetsskötarna.

Föreninglokal

I föreningslokalen på gaveln av Vibyholmsvägen 14 finns ett litet kök samt ett rum med plats för ca 20-30 personer. Lokalen får disponeras mellan kl. 10.00 och 22.00.

Gym/styrkelokal

Gymlokal finns vid gavel av Vibyholmsvägen 25. Ett styrkegym finns i anslutning till bastun. Abonnemang kan köpas genom fastighetsskötarna.

Stammar och renovering

Stambyte utfördes i början av 1990-talet och i samband med detta renoverades kök och badrum.

I samtliga fastigheter har elstigarbyten gjorts. Arbetet slutfört 2019.

Förråd

I källaren på husen finns lägenheternas förråd, vanligen tre per lägenhet: matförråd, linneförråd samt vanligt förråd. Marklägenheterna 102, 288, 289, 290 och 291 har endast ett mindre förråd.

I källarna finns också cykel- och barnvagnsförråd.

Ägarbyte

Vid ägarbyten i föreningen skall en okulärtillsyn ske av lägenheten. Vid tillsynen kommer föreningen att kontrollera att inga andra ombyggnationer av lägenheten har skett än sådana som medlemmen har fått tillstånd av styrelsen att utföra. Vidare görs en syn av installationer mm. Tillsynssprotokoll kommer att upprättas.

Vid ansökan om medlemskap kommer styrelsen att genomföra en sedvanlig kreditprövning av köparen/köparna. Samtliga ägare skall vara medlemmar i HSB Stockholm.

Störande arbete

Störande arbete som som borrning, slipning, spackling osv. får endast ske vardagar 08.00-17.00 samt lördagar och helger 10.00-17.00.